2013-01-12

Året som verkligen förändrat mitt sätt att tänka, 2012

Året 2012 har varit ett år som förändrat mig (det är åtminstone så jag känner just nu). Jag känner att jag måste ändra på mitt liv. Jag måste gå mot ett enklare liv, mindre prylar, mindre "intressen", mer fokus på det meningsfulla helt enkelt. Tiden räcker inte till om jag har för många saker, och ingenting blir liksom färdigt.

Ett misstag som jag insett under 2012.. Jag har samlat på mig alldeles för mycket prylar, det känns som att prylarna styr mitt liv, låser fast mig. Gör mig svårrörlig, och jag kan inte se att dom gör mig lyckligare. Visst är det trevligt att lyssna på en vacker låt i ett par välljudande högtalare, men just nu står det saker framför stereon, SÅ JAG KAN INTE använda stereon utan att liksom flytta på det som står framför. TO MUCH STUFF!!

- Nej, det är dags för föränding, göra det som känns jobbigt. Det är liksom inte jag längre. inte nu. Förr jaa, då samlades prylar, i och för sig fina prylar som jag kände glädje att införskaffa då, men som jag idag mest vill bli av med. Prylarna inkräktar på mitt utrymme på något sätt. Jag känner samma glädje som jag en dag gjorde att skaffa prylarna som jag nu gör när jag blir av med det. Samtidigt vill jag inte slänga eller ge bort saker, det är komplicerat, men tillslut är det enda alternativet.

Det är lustigt hur livet förändras när man blir inspirerad av något. När man läser en klok bok, när man hittar människor som berättar hur deras liv fungerar. Människor som vågat utmana det "vanliga", som har vågat satsa på sin dröm och sen verkligen upplever att dom gjorde rätt! Att dom inte vill gå tillbaka, etc. Det är så sant att "läraren kommer visa sig när studenten är redo". Inte förrän man mentalt är redo, inser man vad läraren försöker säga.

Internet är fantastiskt och jag lär mig massor genoma att läsa andras bloggar, eller foruminlägg. Fruktansvärt inspirerande, och jag inser att jag måste också testa detta.

Första steget som sedan ett antal år är påbörjat är att rensa. Det som många säger är svårast. Att göra sig av med alla prylar som man lagt ner massor med energi på att införskaffa. Är det inte lustigt? Tänk om jag hade kommit till samma insikt betydligt tidigare, men kanske måste man göra misstagen själv ibland? Jaa, troligen är det så. Jag får vara glad att jag kommit fram till det jag nu kommit fram till, då jag ändå är relativt ung..

Livet är fantastiskt, och intressen går som en berg och dalbana. Därför försöker jag skriva ner lite tankar så jag kan gå tillbaka och titta den dagen då jag vill göra om samma sak igen.

Låt oss ha ett fint 2013 med mycket utveckling i våra liv! Själv ska jag försöka utmana mig, och jag hoppas att det inte bara är snack. Näh, action är det som gäller! =)

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar