2013-01-27

Dom tuffa frågorna...

Jag har i helgen "roat" mig med att läsa vidare på Robin Sharmas bok:

De Hemliga Breven Från Munken som Sålde sin Ferrari
(Översättning Elisabet Fredholm)


Frågan jag ställer mig:Lever jag ett autentiskt liv? Har du funderat på det?

Nedan ett kort uttdrag från s140-141:


">>Lev ett autentiskt liv>>, sa hon. >>Det är så oerhört viktigt, men det är få människor som lever på det sättet.

Hon hade amuletten på bordet och såg på mig.

>>Får jag fråga dig något, Jonathan? Något personligt?>> Det kändes inte som om jag kunde säga nej.

>>Tycker du att du är sann mot dig själv? Tycker du att du lever det liv som du är ämnad att leva – ett liv i samklang med ditt äkta //s141// jag och dina djupaste värderingar, där du strävar efter att uppfylla dina högsta drömmar?>>

Jag kan bara vara ärlig, nej jag är inte sann mot mig själv, men jag jobbar sakta men säkert på att gå i den riktningen. Jag utvecklas och jag inser att jag gjort många misstag. Jag ser nu framåt och ska göra mig mer fri.. Återigen ett av mina favoritordspråk: The teacher will appear when the student is ready. OCH jag tror jag börjar bli redo för jag lyssnar och tar till mig.

Det är dock tuffa frågor, om man är helt ärlig mot sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar