2013-01-19

Mer tjat om prylar

MER EFTERTANKE! (känns som jag skriver det här till mig själv för att det verkligen ska sjunka in!)

För det är ju så... att...Det man lägger tankarna på det resulterar i att man (jag) ofta gör framsteg i just det som man tänker på. Nu tänker jag mkt på vad kan jag sälja/rensa. Jag följer ofta den "passion" som kommer över mig, då får jag liksom energi att göra något helt av sig självt inom ett visst område. Just nu är denna "passion" som sagt förenkling av mitt liv. Det går nog inte att missa mitt tjat sista dagarna, hahah. Jag vill få mer loss mer tid till annat.

Jag mognar sakta men säkert inom det här med att göra mig av med prylar. OCH Nu när jag tittade efter vad som mer fanns att rensa så slår det mig att jag har ju massor med saker som jag knappt använt. Det känns som ett tema i mitt liv faktiskt.

Titta här t ex, ett skåp här hemma:
Monopol, bilslutsteg, träningsskor, och elektronik labbkort. Ej använt
Monopol, bilslutsteg, träningsskor, och elektronik labbkort. Lätt att köpa, sen blir det liggande och skräpar... suck.
Tänk vad som händer med ens hjärna, någonstans tyckte jag det här var bra ideér att inhandla en gång i tiden, ja kände till med glädje av det (tror jag). Jag minns speciellt bilslutsteget som jag till råga på allt köpte i Sthlm. MEN nu är dessa prylar mer en belastning känns det som. Nu vill jag bli med mindre prylar. Ska försöka sälja några av dessa prylar. (tyvärr är det att lägga onödig tid det också, men förhoppningsvis LÄR JAG MIG NÅGOT av mitt MISSTAG! Det är OK att göra misstag, men man måste lära sig något!!

Tack och lov har jag gjort en hel del bra i mitt liv också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar