2013-03-02

Skapat egna gyllene bojor?

 Jag håller på och läser en bok av Timothy Ferris, "The 4-Hour Work Week" och där hittade jag följande citat av Thoreau.

"I also have in mind that seemingly wealthy, but most terribly impoverished class of all, who have accumulated dross, but know not how to use it, or get rid of it, and thus have forged their own golden or silver fetters."
—HENRY DAVID THOREAU (1817-1862)

Det ligger så mycket sanning i den texten, och jag kan bara säga:

-Jaa, jag har skapat mig egna gyllene bojor som låser fast mig. Jag tillhör den här fattiga klassen som samlat "slagg". Som har svårt att göra mig av med skiten. Ja, men jag jobbar åt rätt håll och det är positivt.

Jag kan i alla fall trösta mig med att jag insett mitt problem. Första steget är ju att erkänna att man har problem, först då kan vilja göra något åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar