2013-04-11

Hög arbetsbelastning hos Kronofogden..

Idag när jag gick ut för att slänga papper till pappersåtervinningen hittade jag följande lapp.

Kronofogden - Skuldsaneringsansökan - Hög arbetsbelastning.
Kronofogden - Skuldsaneringsansökan - Hög arbetsbelastning.
Jag har suddat ut adressaten. Vad tråkigt det måste kännas att inte kunna betala det som man är skyldig folk. Låt oss bara hoppas att skulden införskaffades i jakten efter sin dröm, kanske startandet av ett nytt företag, och att det inte är lån för köp av (onödiga?) prylar eller spelande.
En del säger att man ska "leva som det var sista dagen", men jag menar att någon form av balans är bättre. Lev som om det vore sista året passar mig bättre.

I brevet framgår tyvärr också att Kronofogden är under hård arbetsbelastning.. Det verkar alltså vara många som satt sig själv i klistret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar