2013-05-17

Huggormstider och tankar om prylar

Sista veckan har jag haft lite av ett bakslag vad gäller prylar. Inte det att jag skaffat så mycket prylar utan mest att jag funderat mycket på prylar. Prylar i form av bil och fordon. Nu när sommaren är i antågande så börjar jag att tänka mer på framtiden än att leva i nuet. Tänka på semestern som närmar sig med snabba steg.
Man (jag) drömmer mig bort om att om jag skaffar en viss bil så blir min sommar speciell. Jag kan campa i bilen/campern, och jag lurar mig till och med att i bilen så kan jag få tid att skriva på min bok. Jag har alltså surfat på nätet och läst en väldans massa om volkswagenbussar ( vi snackar massvis med tid som jag kunnat använda till något annat ). Eftersom mina långtgående planer även innefattar någon slags mobilt boende så hittar jag motiv till "att det är bra att testa". "Att jag måste förbereda mig, att jag måste agera" osv. Men när jag så lyckas komma ur dessa pryltankar inser jag kanske att jag måste ta det i olika steg. Eftersom jag har massor kvar att rensa så måste det prioriteras i stället för att jag skaffar mig en liten buss som jag kommer lägga massa tid på. Doing the right thing så att säga. Det är allt bra tur att jag lyckas lägga band på mig så jag inte köpt på mig bekymmer igen.

Från det ena till det tredje.. I övrigt uppenbarade sig en liten pytteligen huggorm idag. Bild enligt nedan:

Jag har respekt för dom här då jag blivit biten för en massa år sedan och det gjorde riktigt ont i ett par dagar innan uppsvullnaden gick ner. Jag fick till och med gå med kryckor, så ont gjorde foten (som jag blev biten i).


Liten huggorm, esping på ca 15 cm som strax efter denna bild kröp ner bland stenarna och gömde sig.
Liten huggorm, esping på ca 15 cm som strax efter denna bild kröp ner bland stenarna och gömde sig. Foto: T Lindeman


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar