2013-06-20

Veckans In och Ut

Veckan innan min första lilla semester skulle börja, kom rätt många prylar kommit in. Men jag motiverar dom till att dessa prylar behövs till bilsemestern (som kommer framöver) och ingår även i mina längsgående planer om att bli mer mobil. Jag behöver också testa funktionaliteten med solceller och regulator och då behövs stora delar av dessa prylar. Faktiskt. Det går alltid att hitta ursäkter till att få handla lite..

Jag köpte dock inga onödiga prylar på Cypernsemestern, bra där!

IN

Adapter för att passa spänningsuttagen på Cypern. Kostade typ 2 euro.

Tudor Marinbatteri (Exide), 80 A 12 volt. Behövs till roadtrippen, behöver mer ström mobilt. Behövs till solcellen jag köpte tidigare.

Kabelskor (batteripolsko), till bilbatteri ovan. Köpte ett par billiga hos kjell.com

Cigarettuttag för att koppla till bilbatteri, jag kopplar tex in invertern där som bla ger ström till datorn mm.

Campinglampa som går på AA-batteri, till roadtrippen. Blir bra att lysa upp i bilen under kväll och jag får nytta av alla AA-batterier (laddningsbara) som jag köpt tidigare.

Kopplingsdosa, för att sätt strömbrytare till fläkt, lampor mm (till bilsemestern)

Elkabel, diverse svart och röd i storlek 2,5 mm till 4 mm2. Behövs för att bla koppla in solregulator

Krympslang 2mm och 4 mm, för lödning



Veckans rensning, div prylar. Got to go
Veckans rensning, div prylar. Got to go


UT

Cykelbelysning, hade en hel låda (som jag i princip aldrig använder)

Rensade ut badrumsskåp på parfym, aftershave och liknande. Ca 6-7 flaskor som jag aldrig använder. Behöll två st.

Momo bilpedaler, gas, broms koppling pedaler som legat i många år, användes på en Opel Kadett GSI 16V för massa år sedan.

Gammal hårfön och limpistol (slängdes)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar