2013-07-05

De flesta prylar, ingen plats i mitt hjärta

2013-07-05
Usch, idag har prylar ingen plats i mitt hjärta (minst sagt). Varför?
-          Jo idag ringde Stefan som köpt en antenntuner av mig. Den fungerade inte. Jag fick höra att han kanske förstört sin radio nu. Jag själv hade aldrig testat denna pryl (dum som jag va). Den är bara ytterligare ett onödigt köp jag gjort. Jag köpte den på Västerås Radioklubbs SK5AA årliga auktion. Jag betalde dyrt för den. Det sas att den var oanvänd och i nyskick. Det var ett amatörradioprylar från en person som gått bort. Jag blev med andra ord lurad.

Den här MFJ 901B gäller det
Den här antenn tunern MFJ 901B gäller det.

 Av Stefan fick jag höra att det var någon som hade lött väldigt fult inne i tunern. Plus satt dit någon spole som var bränd. Jag hade inte öppnat tunern, jag trodde den var i nyskick, precis så som den såg ut. Kanske var det Stefan som inte kopplade in tunern som man skulle, och själv försökt laga, vem vet. Men nu är det som det är..  Eftersom jag själv inte testat prylen har jag ju ingen aning.

Åhh, blir så trött på sån här skit. Först har det tagit en massa tid i anspråk att skicka mot postförskott, massa samtal och sen fraktkostnader OCH det viktigaste av allt EN MASSA TID. Blir så less på prylar! Det här är bara ytterligare ett tecken på att jag gör rätt som dumpar alla j-vla onödiga prylar i mitt liv. Dom suger energi!! Jag vill fokusera på annat!!

Resultatet av den här försäljningen är alltså bara ännu mer slöseri med tid. Åka och hämta ut paketet. Betala tillbaka pengar etc.. Tid och kostnader. Sen blir det tippen för den här prylen!

#Trött på prylar#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar