2013-07-07

Underbar dag!

Idag har jag levt väldigt nära en perfekt dag i enkelhetens tecken! Jag gillar! Vädret visade sig på topp, äntligen kommer den riktiga sommarvärmen, jag noterar att det var den 7 juli. Visst maj hade några fina dagar också, men först idag fick jag den riktiga sommarkänslan i Sverige. Underbart!

Dagen såg ut ungefär som följer:

Vaknade vid 7 tiden. Jag var ledig. Jag gick upp gjorde mig i ordning och slog sen på datorn, kolla lite favoritsiter om dom blivit uppdaterade (jag söker alltid inspiration av allt fantastiskt folk som finns på Internet). Jag skrev själv ihop några blogginlägg, käkade frukost och vips hade klockan blivit runt 10.00. Dags att packa ner lite handdukar, någon bra bok och lite tilltugg och sen ta cykeln till Framnäs (badstrand).

På Framnäs låg jag och solade, badade (tränade lite crawl) och läste en bra bok (Vad är pengar? : allt du velat veta om världsekonomin men inte vågat fråga om. Av Andreas Cervenka)

Hemma igen strax efter 14.00.

Då la jag mig i soffan och läste vidare på boken, blev dåsig och tog en powernap till 15.00.

Sen mat och sen slog jag på datorn igen (javet, mycke dator blir det).

Sen skrev jag ner lite tankar om vad som är viktigt i MS Word, vilka prylar jag ska behålla, alltså nödvändiga i framtiden. Fundera helt enkelt.

Vips var det dags att laga lite gröt inför träningen.

Vid 18.00 började ett Friskispass, ett utepass på Swedbank Arena, Core med Rosa Martinsson. Ett skönt pass, vädret kunde inte bli bättre! Jag tog cykel dit. Inte rört bilen idag.

Vid 19.00 började nästa utepass. Jympa med Malin Lundbergh. Hon var så glad, peppad och energifylld så det kunde bara bli ett jättebra pass. Det blev det. Första gången jag testade hennes pass. Det får bli fler gånger.

Nu hemma igen efter, dags att duscha för andra gången idag och börja ta kväller. Imorgon är en lönehjonsdag, gotta pay the bills...

Så ser en enkel bra dag ut för mig.

Själv då, haft en bra dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar