2013-07-16

V26-28: In och Ut



In

Laminat för inplastning av tänkvärda tankar och citat.

Köpte en Hammock med stativ. Jag vet stor otymplig sak, men var tvungen att testa! Den är riktigt skön att ligga och läsa i. Testar för att se om jag skulle kunna tänka mig att sova i en sådan här. Nje, måste nog köpa en mayansk hammock innan jag dömt ut detta alternativ.

Ut
Sålde iväg min amatörradio, en Yaesu FT-857 med en massa tillbehör. Säljaren köpte även en av mina antenntuners, en MFJ 901B. Amatörradio är en trevlig hobby som gått lite i vågor vad gäller mitt intresse. Vill man så kan man prata med andra. Det finns ibland också intressanta samtal att lyssna på. Plus att det gick att lyssna på all flygtrafik, båtarna på sjön (VHF-radio), vädret och en massa andra som finns i etern.
Nåja, det går alltid att skaffa prylar igen om jag skulle bli sugen. Jag har lagt allt mindre tid på detta intresse, så det var dags att sälja iväg det som är mest värdefullt (medans det är någonting värt). Det känns riktigt skönt för varje pryl som lämnar hemmet och det känns som jag närmar mig mitt mål alltmer, även om det är mycket kvar att rensa.

Lite av tingen som kastats



Sålde iväg ytterligare en antenntuner. MFJ 901B den också. (Gick åt h-lve-te! Fungerade inte enligt mottagaren, får betala tillbaka, ta mer tid etc.. SUCK!) Ytterligare ett bevis varför man ska undvika prylar onödiga prylar som pesten!

Rensade en transformator,
Aftershave från badrumsskåp.
Bilpedaler, Momo, kastat. Behöll en för att ha som mall till ett eventuellt trampolinnät som jag funderar på att göra(med tågvirke från ett annat intresse jag har). Efter inspiration av ett katamarannät, se header. Det är något speciellt med flätade rep och alla funktionella saker som går att göra av bara ett rep. Minimalism tillsammans med funktionalitet. Fallskärmslina i nylon med ett gäng med trådar inuti som dess kärna.

Utvecklingskit STK500 samt Pic18f452 Utvecklingskort tillsammans med en bok (Såld på Tradera, inkomst 400 kr)

Mobiltelefon Sony Ericsson M600i, laddare och lurar (Såld på Tradera för 100 kr)

MC-ställ, Skinnjacka, byxor och motorcykelstövlar (Såldes på Tradera för 227 kr )

Kikare (kastas)
Dessa sitter i tangentborden som jag skriver denna text med.

Elektronikkort, ultraljud (projekt jag gjorde tillsammans med Tomas när jag pluggade), kastas.

Nysilverbestick, kastades. Knappt något värde i dom rent valutamässigt.

Elmotorer, tror jag tagit upp det tidigare, men nu åkte dom ut.

Tangentbordskretskort (innehåller en liten mängd silver, men nu kastade jag skiten).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar