2013-08-26

Hammarby Sjöstad besök

För några helger sedan var jag och min styvpappa på besök i Stockholm, närmare bestämt Hammarby Sjöstad, några bekanta där som bjöd på grillad mat och det var så trevligt så. Ödmjuka, snälla människor som är nyfikna på livet. Det är väldigt fint där. Jag gillar Stockholm och skulle gärna bo där, tyvärr tycker jag inte boendekostanden är resonlig (rimlig). Balkongutsikten var väldigt skön och det är väl egentligen den som gör hela grejen. Vi promenderade även vid vattnet som syns, men tydligen är det rätt skitigt i vattnet så att bada rekommenderades inte. Synd kan jag tycka.

Jättefin utsikt, skugga och lagom stor balkong. Mysigt!


De som vi besökte hade ställt sig i kö till båtplats när dom flyttade dit (om jag fattade rätt). Då sas det att det kunde dröja hur länge som helst tills man faktiskt fick en båtplats. MEN.. Nu fick dom chansen betydligt tidigare och blev därför "tvugna" att skaffa sig båt redan i år. Tydligen var det också viktigt att båten registrerades så att platsen skulle vara svårare att hyra ut i andra hand.

Nu skulle båten strax eventuellt säljas. För det är en rätt dyr avgift att ha båtplats här och sen ännu dyrare att lägga båten någonstans på vintern. I alla fall var de det för den här familjen.

Precis som hos en annan så är deras liv fullbokat och det kanske inte blivit så många turer med båten som dom tänkt. Så här ser det nog ut för många. Åtminstone känner jag igen mig i att inte ha tid att utnyttja prylarna man skaffat.

Stannar där, lite reflektioner bara! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar