2013-09-13

Plastbackar, en översikt från diverse hemsidor

Idag har jag letat runt efter en lämplig plastback, jag tänkte att det kanske kunde hjälpa andra som också går igenom utbudet för: Plastback, charkback, transportback, murarbalja, plastlåda etcetera. Framför allt har jag sökt lite högre plastbackar. Tyvärr skriver vissa leverantörer inte ut måttuppgifter, så man får gissa höjden själv. Jag sökte i höjden runt 33-41 cm. Och plastbehållaren får inte var för bred heller.


Följande är skärmdumpar från diverse hemsidor:

Biltema säljer diverse olika storlekare av murbaljor: Jag har sett en del bygga termobar till sina hästar med sådana här: Bygga med isolering: Balja - frigolit - IKEA-kasse / mindre murbalja inuti (och sen ett lock på det)
Biltema säljer diverse olika storlekare av murbaljor: Jag har sett en del bygga termobar till sina hästar med sådana här: Bygga med isolering: Balja - frigolit - IKEA-kasse / mindre murbalja inuti (och sen ett lock på det)

Charkback säljs av Nima
En charkback ser rejäl ut. Tål nog en hel del stryk. Det finns lock att köpa till också.

Olika storlekar på dessa "EURO" plastbackar
Mera mått för dessa EURO plastbackar.

Stabil Plastback, model EURO
Ser rejäl ut. Här finns handtagen inbyggda i plastlådan.

Jula säljer följande plastback, ser stor och rejäl ut!
Ser ut att vara en rejäl plastback. Lock finns att köpa till. Det enda jag stör mig på är toppen liksom är nerfasad. Jag vill ha en med jämn topp.

Hammarplast Smartstore Classic på 70 liter säljs hos bla Clas Ohlssons
Här 70 liters Smartstore Classic. Säljs bland annat hos Clas Ohlsson. Denna har även hjul.     
 Att den är godkänd för livsmedel är ett stor plus.
Mindre variant av smartstore
Annan hemsida med hammarplast produkter. Smarstore Classic 50

50 liter, lite högre modell, Plastlåda med lock som spännes fast. Genomskinlig gör det lätt att se innehåll!
Genomskinlig Hammarplast Smartstore Classic på ca 50 liter. Jag har ett flertal av dessa i mindre storlekar. De är bra, men jag önskar lite mer stabilitet, så jag tror jag ska testa Robust serien.

Smartstore Robust, är godkänd för livsmedel.
Det här är nya Robust serien som sägs vara stadigare och mer robust än vanliga "classic" serien från Hammarplast Smartstore

Transportback, av kraftig modell. Finns med lock
Locket till denna Transportback påstås hålla för 300 kg. Inte illa

Alternativ till plastlådor kan vara att köpa en trälåda. Speciellt fina är äldre trälådor och kan hittas då och då på auktion.

Priset ligger mellan 300-400 kr för dessa. Och dessa behåller antagligen sitt värde mycket bättre. :-)




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar