2013-09-21

Utflykt till Bahco Factory Outlet (Enköping)

Häromdagen blev det en liten utflykt till skivnyckeluppfinnarstaden Enköping. Man kan säga att det blev en utmaning vad gäller prylar (för mig).. Jag har ju alltid varit svag för verktyg (det har jag säkert tjatat tillräckligt om tidigare?). Bra verktyg är A och O när man ska göra något praktiskt. En kollega frågade om jag ville haka på till Bahcos Outletbutik i Enköping, så blev det. Jag hade bestämt mig innan avfärd att jag skulle bara köpa en tändstiftsnyckel till min Toyota (om jag hittade det). Även om det var en hel del billiga verktyg så lyckades jag hålla mig själv i schack, och är stolt över det.

Butiken säljer utgående artiklar och andrahandssortering. Verktygen såg ut att vara i bra skick och priserna var ibland riktigt bra. Det var i alla fall en kul utflykt.Butiken har bara öppet två dagar i veckan. Onsdag 16-19 och några timmar på lördagen, dom stänger butiken i slutet av september.

Honda CR-V, instrumentering
Påväg i en Honda CR-V, årsmodell 2006. Göran lotsar bilen tryggt.

Bahco Factory Outlet, verktygsbutik som säljer Bahco
Linbanegatan 12 i Enköping: En Bahco butik som ligger längs med järnvägen.

Insidan i bahco-butiken
Det var ingen stor butik, men det fanns lite basverktygen. Det fanns inte så mycket specialverktyg.

Bahco sågar bland annat..

Diverse verktyg

Det var långa köaer på hemvägen pga av att en bil brunnit längs med vägkanten. Det såg ut att vara en Renalut Kangoo som brunnit ut totalt. Jag noterade också att det stod två stycken Peugeot 206 som stod eftter väggrenen (pajat) i samband med köerna. Såg ut som dom kokat och läckt kylvatten..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar