2013-12-23

Veckans in & ut innan jul

Dåligt med inlägg nu men ett Veckans in- & ut inlägg hinns med i alla fall!

Det lackas ju mot jul. Planen var att åka upp till Sälen och fira jul men pga av sjukdom (hos min kusin och hennes familj) blir det inget av med det. Vill ju inte åka själv.. Så blir hemma över jul. Rätt skönt det också, då hinner man med och rensa lite till!

Det här är veckans in & ut:

In

Kursmaterial, gick en kurs i ABB 800xA här i veckan. Används som kontrollsystem för styrsystem i tex tillverkningsindustri eller liknande. Dessa gömmer jag undan i bokhyllan på jobbet.

System 800xA del 1 (4 dagars kurs)
System 800xA del 1 (4 dagars kurs)



Ut

Rensat aluminiumprofil

Lite beslag som jag sparat från soffan (som tidigare rensats)

Elektromagneter, dörrstopp.

Läslampa (som aldrig användes)

Veckans rensning
Mjölkartongbehållare som inte behövs längre


Takräcksskydd för vindsurfingbräda

Motorvärmarkabel, modell stor och gammal

Fotogenlykta som aldrig används.

Fälglås (passande bil som jag typ gjorde mig av med för 10 år sedan)

Lite av skräpet som fick lämna häromdagen

Ett par hänglås (med sneda nycklar)
Motorvärmarkabel och Ett par hänglås (med sneda nycklar)
Ett par hänglås (med sneda nycklar)

2 kommentarer:

  1. Går det bra att vara utan soffa?:) Minns att jag var utan soffa 1½ år när jag flyttade hit...fick mig att fundera hur jag gjorde då?...Hm, det gick nog bra, det var nog inget större trauma eftersom jag hade glömt det...:)
    Ojdå, hoppas julen blir bra ändå fast ni inte kunde åka till Sälen! Själv ser jag fram emot januari när allt ståhejet har lagt sig, för då brukar jag komma igång med skidåkningen igen (med reservation för ev köldknäppar)...har spår precis runt knuten och jag är glad att jag började åka och upptäcka hur roligt det är med de nya skidor som finns nuförtiden för några år sen ...och så behöver jag musklerna i ryggen och armarna för jobbets skull...promenerar kilometertals varje dag i jobbet, så då är det bra att spä på sen med skidåkning också. Sen naturupplevelsen därtill är ovärdelig, gillar vintern! :)
    Önskar dig en God Jul tillbaka, Per-Gunnar!

    SvaraRadera
  2. Jovars, det går bra utan soffa. Har en madrass där istället. Man behöver lite mer magmuskler att sitta bara. Bra för att utveckla min Yogaställning ;)
    Ångrar sällan något jag gör nuförtiden, lustigt :)

    Det blir nog Sälen ändå, ska strax åka (lite försenad bara). Håller tummarna att jag inte smittas bara :)
    Skidåkning är ju väldigt bra träning ja. Dock åkte mina gamla längdskidor i en tidigare rensning, hmm. Snart åker nog timglasskidorna också :)
    Ja naturupplevelsen är fin, nu går det ju åt ljusare tider också, Yes!
    Tack och god fortsättning (eller säger man det efter nyår?)

    SvaraRadera