2014-04-16

En hund är det perfekta sällskapet

Finns det något bättre sällskap än en hund? Om du inte visste det så är jag svag för hundar trots att dom begränsar din frihet. Det är inte för inte som hundar är kända som människans bästa vän.

-Varför?

  • Alltid glad och se dig! 
  • Alltid intresserad av nya upptåg.
  • Gillar enkla saker som att vara utomhus, promenera och se nya omgivningar.
  • Gillar att värma ens fötter, gosig.
  • Visar för det mesta hänsyn och respekt.
  • Lever i nuet.


Rasmus, älskade hund. Du gjorde ett avtryck som jag aldrig glömmer.
På bilden: Rasmus, en mellanpudel som tyvärr lämnat jordelivet med stor saknad. Han blev 17 år, född 1988.
Jag har honom för alltid varmt i hjärtat. Vi hade så väldigt mycket kul ihop! Perfekt sällskap!
Här på fotot i en passande röd fluga, kanske bara något år gammal. (Min mamma som tog med honom till fotografen.)

Kan du inte ha hund på grund av allergi? Då kan jag berätta att jag är allergisk mot pälsdjur, men pudlar är jag inte allergisk emot eftersom dom har liknande hår som människor. Dom fäller inte hår utan måste klippas regelbundet.

En dag när man lönearbetar mindre hoppas jag kanske kunna skaffa hund igen! Alternativ dela ansvaret med någon.

Har ni sett den här video med en valross? som kör en workout med sin PT :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar