2014-07-22

Enkelheten i ett bad

Personligen gillar jag att sola och bada, det är avkopplande. Har alltid gillat det och tänker inte sluta med det för att jag är en aspirerande minimalist. Kanske för att solen i min hud omvandlas till d-vitamin. Hur som helst känner jag vällust av det..
För några år sedan upptäckte jag hur skönt det kan vara om man praktiserar minimalism även vid badandet. Hade aldrig tidigare badat naken utomhus, men så bestämde jag mig för att testa på vad jag trodde var ett avskilt ställe, (det var det inte, men gick bra ändå).. Hur som helst; tidigt på morgonen brukar det vara få andra som är uppe, då kan man passa på och bada utan kläder. Det är verkligen jätteskönt att bada utan en sträng av något tyg på kroppen!

//s65 Seneca, människosläktets lärare (Bokförlag Atlantis), skriven av Bo Lindberg//
"Gå med lätt packning genom livet, inte med en som andra lagt på dig. Begränsa projekten och förhoppningarna till det näraliggande.”
Av någon andledning ger det mig frihetkänsla och även då kommer jag åter på mig själv med att tänka: "Less is more". Det stämmer faktiskt!

Att ta ett dopp eller en simtur utan kläder är så skönt och enkelt!
En något exhibitionistisk bild! Men det bjuder jag på! :) Igår tog  jag ett tidigt dopp på Ringön i Stockholms skärgård, närmare bestämt Grönviksbadet. Verkligen härligt! Bilden är suddad i bakre regionerna, (annars blir väl den här siten klassad som p**r och bannlyst av Google?)..

Finns nästan bara fördelar med att bada naken: Inga blöta badkläder som behöver torkas eller bytas för att man ska sätta sig i en bil, mer naturligt rakt över. Det är dessutom befriande skönt att sola naken.

Har du testat att bada naken (utomhus) och i sådant fall, gillade du det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar