2014-10-23

Enträgenhet vinner

Det mesta går att sälja, bara man har tålamod så dyker en köpare upp förr eller senare. #Saletip

Tisdagen den 29 januari 2013 la jag ut en annons på en Yxa på min syster site som ligger här... Och... (trumvirvel..) ..Nu sisådär drygt 1,5 år senare hör en trevlig dansk av sig och vill köpa min yxa och machete!

Det blev "affär" och för någon vecka sedan skickade jag iväg paketet och jag känner mig ytterligare någon litet steg på rätt väg. YES!

Tålamod är en dygd heter det. #Proof

Man kan ju återigen fundera varför jag ens köpte dom här prylarna!.. Antagligen hade jag någon plan för framtiden, såsom att ha möjlighet att kapa ved och värma sig på vintern. Hur tänkte jag egentligen? Var jag rädd att det inte skulle gå att få tag på en yxa senare?
Ingen  vet.

Det fanns liksom varken någon vedugn, eller överhuvudtaget någon kamin eller något åt det hållet i min närhet. Inte ens någon liten rocket stove att kvista småbrädor till. Tidigare hade jag vilda idéer om att bosätta mig mobilt, men jag hade ju inte ens ett fordon som jag kunde elda i! Var detta någon slags förberedelse? Kanske tyckte jag bara det verkade coolt att hugga ner en och annan liten kvist där ute i skogen. Kanske var det någon kompis som hade en yxa och då behövde ju jag också en? Som sagt.. ingen vet.. bara att något behövdes handlas. Behöver jag tillägga att prylarna på sin höjd bara testats någon gång..

Vi kan klassa dom som ONÖDIGA!


Har man ingen lämplig karton får man ta vad man haver. Här ett hopplock från kartonåtervinningen. Vi har som små sophus där man kan slänga kartonger, där hittade jag dessa kartongbitar. Sen bara klippa och lägga kartongerna runt yxan och macheten, massor med tejp och voila, vi har ett paket redo att skickas!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar