2014-11-16

Kolonilott mitt i bostadsområde!

Igår (lördags) var vi några stycken som åkte till Hammaby Sjöstad (Sthlm) för att besöka några vänner.

På kvällen när vi skulle åka hem såg jag följande, ett område mitt i ett bostadsområde där det går att odla egen mat!

Kolonilott mitt i bostadsområde. Hammarby Sjöstad
Kolla! (javet, suddig, men försök ändå) Visst ser det ut som kolonilotter?! Mitt i ett bostadsområde. Det är bostadsrätter som finns i detta område. Så här skulle jag också vilja ha det , där jag bor alltså!

Inne på Rorgängargatans bakgård verkar man kunna odla egen mat!
Bild tagen utan stativ med stöd från räcke, lite skarpare, men mörkare. 

Alltid lite spännande att åka med en bil som kamremmen börjar bli gammal på. Skulle den hålla? JAPP, det gjorde den!
På väg hem i en äldre Ford Mondeo. Av någon anledning är jag svag för bilinstrumenteringar och utsikten från en bil. Försök stå ut med dessa intetsägande bilder. :)

Blickar ut över det vackra vattnet och dess belysning. Hammarby Sjöstad eller Sickla, eller vart nu gränsen går..
Jag kallar den "Night Art"! ;)

Spårvagn vid Sickla
Hit till Rorgängargatan skulle vi, plan 4. Har börjat hitta nu.

Rondellen innan tunneln, på väg hem.
"Night sign"

Tjusig väg i tunnel som går mot Gustavsberg. Fast här från andra hållet. Vet ej vad tunneln heter..
I call it: "Tunnel Art" (You must think I´m an real artist by now, dont ya)


Ett mycket trevligt besök! Så skönt att hänga med ödmjukt folk som låter alla komma till tals. Dom har en otroligt social katt dessutom Charlie, den är nästan som en hund. Stort Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar