2015-03-13

Min dröm..

Idag blev jag påmind.. Min dröm är frihet. Tid och möjlighet att göra vad jag vill och känner för. Det kan vara allt från att hjälpa andra (som jag håller av) eller göra något som känns meningsfullt. Vad är egentligen viktigt, vad är din dröm?
För mig är inget stort hus en dröm, för dess konsekvens innebär att jag måste arbeta en massa timmar för dess lån, och för dess underhåll. För mig innebär ett stort hus bara fastlåsning och massor med saker att sköta om. För mig är det motsatsen till frihet, näh, jag vill bo smått. Jag är inte ute efter att komplicera till tillvaron. Jag är ute efter frihet. Jag kommer alltid fram till samma sak, även om jag är ute och influeras av andra och annat.

"Mission in life, to find fulfillment. Happy, success and freedom to do what you want. Durable fulfillment." - Dr Paul Dobransky

Vad mer? Jo, den här veckan har jag haft ett köpsug. Men jag har lyckats hejda mig. Jag kan berätta att jag har ständiga sug att följa mina känslors infall. Nu senast har jag haft planer på att börja tillverka ringar t.ex. Jag har funderat på att köpa diverse utrustning och jag har kollat på massor med Youtube-klipp hur man kan göra. Verkar jättekul! (intalar jag mig själv) Snygga ringar blir det. Till en början lät det (som vanligt) som en jättebra idé. Jag tänkte, jo men ringar tar ju inte så stor plats, de blir perfekt. Det skulle kanske kunna ge en fin liten sidoinkomst etc. Ja så spann sinnet vidare och målade upp olika rosenskimrande scenarios. Men okey, är egentligen är ringar viktigt? Ja, jag förstår att dom symboliserar något, att de är en viss av ens identitet och kan vara vackra. De står för något osv. Men ska man se praktiskt på det är de ändå inte rätt onödiga? Tycker du inte? Mjo.
Hur som helst nu har jag kommit till sans och bestämt mig för att ta det lite coolt. För det är så här mina tidigare intressen startat. Det slutar alltid med att det blir en massa prylar och sen tröttnar jag och vill göra något annat.
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar