2015-06-10

Yoga, och konfirmation

Inte fel att börja dagen med sol och Yoga. Senare på dagen firade vi mitt kusinbarn S som konfirmerades. Som tur var hade vi blivit förvarnade att vara i god tid i kyrkan och det var rätt! Kyrkan blev SMOCKFULL och många fick tyvärr stå. Det hela var en mycket trevlig tillställning. De flesta var så fint uppklädda och mitt kusinbarn var jag stolt över, han börjar bli stor nu. 15 år. Åh vet ni..Han ville åka med min bil till efterfesten. :-) Det är lite känsligt med att hamna på webben så inga direkta privata bilder... (som vanligt).

Dagen till ära hade även min andra kusin och hennes föräldrar kommit till Västerås. Efterfesten var ännu trevligare! Tack familjen J för en underbar dag i gemenskapens tecken.

Så fint att se himlen i speglarna där framme. Solen värmer skönt.

Sen efter att ha gymmat lite fick jag se en lokaltrafikbuss mosa ner ett gäng med cyklar (som antagligen stod slarvigt parkerade).. Inte bromsa den heller. Alltid händer det nått. Tog ett kort.

Några timmar senare var det dags för kyrkan. Här har konfirmationen har börjat.

Efter kyrkotillfället samlades konfirmanderna utomhus för fotografering.

Ingen optimal fotosession.. Solen i ryggen gav skuggiga mörka framsidor. Orginal objektiv, billigt sådan ger ingen höjdarskärpa heller.

Här är hela gruppen uppställd så folk i lugn och ro kunde ta sina minneskort.


Fina vita dräkter, konfirmander vid Viksängskyrkan, samma kyrka som även jag konfirmerats en gång i tiden. Jag är dock inte kristen nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar