2015-07-04

Semester och sista veckan på jobbet

Här i veckan var sista lunchen med jobbet. Som utkilningstårta bjöd jag på  Carl Gustaf-tårta (gult marsipanöverdrag) från Brynolf Bagare.
Vi var även ute på den årliga sommarlunchen. Restaurang Agrill fick det bli och vi hade tur med vädret, men fick tyvärr sitta inne för de hade inte så stora bord ute. Jag bestämde mig för att ta några kort för minnets skull. Sista veckorna har varit riktigt sköna på jobbet. Lugnare och lugnare. Jag har haft det jättebra där sista veckorna.

Nu väntar en lång semester innan jag börjar på nästa ställe. Jag har skrivit ganska många inlägg som jag tänkte portionera ut lite då och då. Det går ju att ställa med automatik som ni kanske vet.

Lite bilder.
Bland annat mina spansktalande vänner :-) Kjell har bla jobbat ett år i Columbia så han var en hejare på latinsk spanska. :-)
Och Anders längst till vänster lärde mig "Vamos a la playa" :-)
Från åttiotalet (Vi går till stranden)
"att bada" är enligt google translate bañarse
bada = nadar
Hola muchachos!

Medarbetare på min avdelning, många konsulter. Men trevliga sådana! Jag tror bestämt att Tomas försöker sig på "putmunposen", eller så har han bara något i munnen. Hmm, många ser lite obekväma ut med att vara med på bild, hehe.

Linslusen hamnade visst också på bild (moi). Sommarjobbare till vänster som tipsade om "Coffe Break Spanish", tips till er som vill lära er spanska!. Vi hade ett intressant samtal, han studerar teknisk fysik med nanoinriktning i Lund.

Frank tänker på säkerheten, bra där. Skyddsglasögon på. Ja, man  vet aldrig med arbetskamrater med yviga gester.

Den stora frågan var varför jag försöker lära mig spanska? Hmm.. undrar om det är någon som ångrar att de lärde sig engelska. I sure dont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar