2015-08-29

Besök hos Pampas Marina

Förra fredan fick jag möjlighet att besöka ett ställe som jag länge hört talas om, nämligen Pampas Marina. Vädret var dessutom helt underbart. Tänk att sommaren kom tillslut, men att vi fick vänta ända till augusti. Pampas är ett ställe som jag hört i samband med att bo på båt, eller bo på vattnet, något som i någon mån alltid lockat mig lite eftersom jag gillar vatten och det ofta ger mig lugn att få vara nära vatten (ja speciellt då under fina dagar, kanske inte så mycket storm dådå). Det ligger i Stockholm, typ Solna vid Ulvsundasjön som är en del av Mälaren. Det ligger strax bredvid Huvudsta gård.

För er som inte sett stället tog jag några bilder. Det är tyvärr inget direkt billigt båtboende, utan jag tror det är rätt dyrt att ligga här, men det är ändå fint att det finns en sådan möjlighet tycker jag.


Vad är det med vatten som drar så stark egentligen, jo att det är vackert och antagligen lugnar själen att det finns något "drickbart" i närheten.

Pampas Marina! Här syns några av de flytande villorna.
Pampas Marina! Här syns några av de flytande villorna.

Butik som ligger vid Pampas Marina.
Flådig båt, nästan lika lång som huset.

Bo på båt? Möjligt vid Pampas Marina!
Bryggutsikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar