2015-09-18

Vad händer?

Här går utbildningen,  Teknikutbildarna i Solna
Här går utbildningen,
Teknikutbildarna i Solna
Ni kanske har märkt att det blivit lite färre inlägg sista tiden...? Vaffödådå kanske någon undrar?
-Jo serru, låt mig berätta..., en anledning är att jag börjat en utbildning som tar rätt mycket tid. Det är nämligen så att jag går en kurs där man får den teoretiska delen av El.-behörighet (om man nu klarar proven dvs). Tydligen tyckte inte elsäkerhetsverket att mina tidigare utbildningar räckte. (Fnys)..
Nåväl..den här kursen pågår fram till och med mars. Läraren säger att kursen kräver ca 15-20 timmar i veckan (utöver lektionstid) så det äter upp en del tid som ni säkert förstår. Hur som haver tycker jag det är rätt kul att lära mig praktiska saker så det gör inte så mycket. Mitt nya jobb kräver också att jag engagerar mig lite där. Man kan kortfattat summera ihop mitt liv med att det är mycket korvstoppning nu. Känns som jag står på fabrik och har liksom tryckt ner min hjärna i en malkvarn och nu blir korv (stoppning)..
Det blir så tydligt för mig att det är via repetition som man lär sig. Första gången man hör något går det sällan in.. :) Jag hoppas det lättar lite framöver, jag menar hur många gånger ska man behöva höra en sak innan den fastnar ordentligt?

Som alltid när det är mycket får man försöka prioritera och till och med vara så drastisk att man får skära bort något av ens intressen, åtminstone för stunden. Vad mer? Jo, jag var på en lägenhetsvisning förra veckan också, men den gick till någon annan. Kanske tur det också, skulle nog inte hinna med en flytt just nu.

Jag passar på att lägga upp några bilder så jag plugga på dessa bilder bara jag har tillgång till nätet.. Höhöh. Yes, nothing gonna stop me now... :)

Whiteboard och visardiagram

Här räknas det lite på 3-fas motorer tror jag minsann.

Ok, har ni inte tröttnat än på dessa spännande bilder så kommer en till!

Sista bilden, jag lovar.. :-)

Nu ska jag ge mig iväg och Yoga. Yes! Så skönt med helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar