2015-10-02

Rena ytor

Här stod bokhyllan Bestå
tidigare, den har jag
lämnat till återbruket.
Om det är någon som har läst bloggen tidigare kanske den kommer ihåg att jag var lite av en "hoarder" tidigare (även fast jag inte visat så mycket bilder på det). Ja ända tills det inte gick att få in mer. Jag sprang ständigt på auktion, scannade av Tradera eller försökte hitta "bra deals".. Samlade på olika saker etc..
Ända tills jag gick in någon slags insiktsvägg att det jag höll på med inte fungerade (något andra redan hade sagt åtskilliga gånger). Jag insåg att prylarna bara låste fast mig i stagnation som fick mig att må dåligt. Sedan dess har jag flitigt rensat, inte så mycket på senare tid, men mycket tidigare stadie. Nu föredrar jag istället mer minimalismstuket, något som jag inte alls gillade tidigare. Jag ser mig som en aspirerande minimalist. Livet är lustigt och tar hela tiden nya vändningar, speciellt efter att man gjort en insikt som gör att man vill förändra något.
Jag tänkte jag skulle visa er hur sparsmakat det ser ut nu..


Här var också belamrat med prylar tidigare. Nu mest bara lånade böcker. Plaketterna försöker jag sälja på Tradera.

Här stod soffan, också den kapad i småbitar och körd till återbruket


Å vet ni, jag känner mig inte alls fastlåst av alla prylar längre!! Jag trivs mycket bättre så här! Frivillig enkelhet, måttfullhet och det ger mig mer tid till det jag tycker är viktigt. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar