2015-11-17

Det där med balans..

Vad gör man när man inte tycker balansen är det rätta, när ens liv mest består mest av lönearbete, pendling, stress, dåligt med sömn och sen pluggande ovanpå det? Man försöker dessutom tränga in lite träning på det. För träningen ger energi! Yes!
Fast någonstans inuti känner man att balansen är fel.. rekreationen får för lite plats i ens liv.

Hoppas man att det blir bättre?
- Ja

Vart tog tiden för filosofiska studier vägen? Var det de här man föddes för? Vart tog tiden för eget kreativt skapande vägen? Jag anade att det skulle bli en tuff tid när jag bytte jobb och samtidigt plugga, men jag var ändå villig att testa. Och jag gillar att utmana mig själv då och då. Och ibland känns det bra, men idag efter att ha suttit ca 45 minuter i köer hem från jobbet och sen ha ytterligare 9 mil kvar att köra tog det emot. Så meningslöst.
Jag som tidigare pratat om vikten att bo när sitt primära inkomstställe,, idag är det inte så... Men bostadsmarkanden är ju som den är...

Jag har ibland tanken att man skulle skaffa mig en husvagn och bo i den. Det finns en fin modell som jag tycker ser fin ut utan att vara fööör stor och otymplig.. Det är den modellen som är på bilderna här nere. Kanske flytta till en campingplats? Komma närmare. Typ bo på camping. Why not?! Det är rätt mysigt med ett litet boende på något sätt och visst är det en speciell känsla av att bara kunna ta sitt pick och pack och dra. Åka till ett annat ställe om man tröttnar och vill vidare. Som frihetsälskande individ finns det absolut något där som jag lockas av. Samtidigt avskräcks jag lite av tanken att behöva byta bil (skafffa en med drag på, och större, mer komplexare, för att kunna dra tung vagn) och sen bli med en stor otymplig husvagn som måste huseras. Kanske jag gör det till en större grej än det är.. Antagligen. Fast jag gillar ju inte att göra dåliga val, så låter tanken ligga och gnola ett tag till.

Alla dessa bilder är på en Kabe Briljant. 4 st bäddar. Ej boggie. 2,3 m bred. Det finns vissa XL modeller som är 2,5 m bred, men de är nog betydligt svårare att transportera på mindre gator utan att slå i saker. Vet att mindre turistorter har smala gator..

Elpatron, Vattenburen centralvärme (bra på vintern), Golvvärme, Varmvatten, Kassettoalett. Det som saknas är väl en ugn kanske?

Dubbelbädd. Årsmodell 1998. Totalvikt 1300 kg. Pris på Blocket 79500 kr.

Här en lite nyare, årsmodell 2002, en XL variant som alltså är 2,50 m bred. Lite tyngre: Totalvikt: 1310 kg (lite bökigare att köra runt med)

Här syns att XLmodellen är 20 cm bredare, jämför med bilden för 98 årsmodellen ovan.

I XL modellen från 2002 verkar sängen placerad på höger sida. En smaksak vad man gillar kanske. Ca pris på blocket för denna: 128900 kr

Cabby 52 -00, Också fin inredning, ungefär samma upplägg som Kabe Briljant.

Jag vet inte. Val, val. Ibland är man feg nog att inte våga göra dem. Fast ibland lönar det sig att avvakta och reflektera också. :-)

Jag hoppas i alla fall att ni har en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar