2016-01-29

Köpa dubletter bara för att?

Tidigare när jag handlade brukade jag ibland köpa dubletter av de prylar jag köpte. Skälet som jag intalade mig var att jag i och med detta sparade tid. Dvs jag skulle inte behöva åka och handla ytterligare ett par (typ senare). Men jag vet inte om det var en bra strategi för nu som någon slags aspirerande minimalist försöker jag tänka annorlunda. Köper inte dubletter längre i alla fall.

Här är mina sandalerna som finns där jag bor. Det finns en viss frihetskänsla att få gå bar om fötterna.Två av sandalerna har inköpslappar på sig och är bara reserver. Ytterligare ett par finns på jobbet och är samma som Calypsomodellen. Det är onödigt många sandaler faktiskt. Det hade nog räckt med två stycken riktigt bra istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar