2016-04-22

En dålig dag på mitt förra lönearbete.

Hittade ett blogginlägg som jag skrev för ett antal år sedan som jag aldrig publicerade, men nu kan jag göra det, för jag har lämnat den arbetsplatsen. Frustrationen gav drivkraften till sökandet efter något bättre. Kom ihåg det när det ser mörkt ut. Negativitet är inte bara dåligt, det ger upphov till kraftig drivkraft till förändring. Det gör det illa fall för mig. Tänkte jag kunde dela, då det kanske är någon som känner igen sig.

En av de dåligare dagarna på mitt förra lönearbete

"Lite dåligt med inlägg från min sida.. Sorry för det. Hade en jobbig dag igår på jobbet. F-n att jag ska vara sådan känslomänniska, suck. När jag har mycket press på mig blir jag bitsk och lättirriterad som en skallerorm.. Minst sagt!! Under i princip hela veckan har jag haft en STOR press på mig att inte ställa till med problem. Jag vet inte om jag ska skriva vad jag jobbar med, men låt säga att det den här gången gäller att programmera styrsystem (styrsystem som styr hur saker och ting ska fungera etc.).
En väldigt komplex lösningen skulle till som bl.a. innefattade 4 stycken styrsystem som pratade med varandra (gamla styrsystem). Driftsättningen skulle ske samtidigt som produktion pågår. Dvs. minimalt med störningar är tillåtna. Så det är en j-vla massa att hålla reda på, nuff said. Mer vill jag inte säga, men låt säga så här om man gör ett större "fuckup" så kan det VERKLIGEN hända bad shit! (vill inte säga vad, för det är känsligt)
Mitt i allt detta så kommer min chef (som inte begriper mkt vad man håller på med) och säger att det kommit en annan sak som är mer akut. Och att jag skulle i princip lämna eller försöka fixa tillbaka som det var innan jag startade etc. Alltså jag höll på och gå i taket. Måste dom ha MIG till det, just mitt i driftsättning?!? 
JAG H-TAR NÄR JAG INTE HAR KONTROLL! (vilket det är dåligt med när någon kan bossa över mig) När någon annan som jag måste lyda (om jag vill behålla jobbet) säger att jag ska göra något annat. Innerst inne ville jag be honom fara åt h-stället. Alltså mitt i all den här stressen som jag befinner mig i så kommer chefen och säger att jag ska ta någon annan "akut" grej. Jag vet inte, men jag blev skitförbannad, men la band på mig. "håll dig lugn nu mittnamn", gick som ett upprepat mantra i huvet ;) När jag befinner mig stressad och i varma limbiska systemet är det verkligen utmanande med ÄNNU mer stress.. Lyckades att inte vräka ur mig massa skit, men chefen märkte nog hur frustrerad jag var. 
När jag gick hem igår var jag så förbannad och hade alla dom ”vanliga” tankarna om att säga upp sig och ta ledigt hela sommaren och bara pyssla med mina små roliga projekt började snurra allt intensivare i skallen, leva ett friare liv osv. Hur skulle man kunna försörja sig på det, frågan som fortfarande saknar svar... flög runt i skallen.
När jag skulle sova så satte tankarna igång och jag funderade på möjligheter till att sluta och om jag skulle verkställa en uppsägning osv. S-tan att jag ska vara en så känslomänniska. En tacksamhet i det hela är att jag lever ganska enkelt och okomplicerat så det vore möjligt att säga upp sig.
Nåväl idag visade det sig att jag fick fortsätta och driftsätta och kom faktiskt igenom med det mest känsliga och allt verkar fungera, utan en minsta driftstörning, may I add! Då kommer känslorna åt andra hållet och jag känner mig riktigt nöjd att jag löst det värsta av problemet."

Dagarna i berg och dalbanalivet.. :-)

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar