2016-07-22

Hemester

Aloha! Semester innebär fri-tid och hemester. Tycker det är synd att åka bort när det är så fint i Sverige nu.. Stannar hemma ett tag. Älskar svenska sommaren! Vädret är just nu topp!

Nu njuter jag av att kunna styra mina dagar som jag vill.

Jag går oftast upp tidigt för att hinna med det jag vill göra. Imorse strax efter fyra.. Vaknade självmant så lika bra att stiga upp. På morgonen sitter jag oftast vid datorn och jobbar. Det kan handla om att som idag att tanka ur kameror på bilder samtidigt som jag lyssnar på personer jag respekterar och vars åsikter jag gärna lär mig av. Jag pular med diverse projekt. Letar bolag att spekulera i och så vidare. Älskar att ha tid att få olika uppslag och idéer som jag kan tänkas vilja göra.

Hur kan en ledig dag från lönearbetet ut?
Efter att jag jobbat på morgonkvisten drog jag ner till Framnäs för att bada för första gången i år. Hua, lite kallt var det allt! När jag acklimatiserat mig tränade jag sen att simma crawl. Det är en svår konst som kräver sin teknik. Muskler som normalt inte används osv. På stranden läser jag gärna någon bra bok. Jag var på biblan och lånade två böcker av Ayn Rand igår som jag tänker läsa.
Promenader är också något som hör en enkel livsstil till. Älskar att vara nära vatten av någon anledning, dras liksom ständigt dit.

Åkte hem och käka en god kebabrulle och blev så slö av den att jag la mig en stund för att läsa och hann somna till en stund innan alarmet ringde för att åka och träna cirkelfys på Friskis. Älskar att ha ett pass att se fram emot. Som en belöning när man jobbat flitigit liksom! Det var ett skönt gäng på passet som Madelaine höll i, bra variation och träningen gick bra.

Efter passet tog jag mig en sväng upp till friytan på gymmet för  att stretcha lite och köra en och annan övning som cirkelfysen inte kom åt.
Friskis ringde en gång och frågade varför jag tog kort när jag tränar (hur dom nu hittat mitt nummer är en gåta). Sjukt samtal.. I alla fall. Nu blirre lite kort igen, för er skull. Lite bloggbilder. Tycker själv det är kul att följa träningsbloggar där en och annan bild läggs ut på när folk tränar. För det inspirerar. Vad var det Schwarzenegger sa? Break some rules. Får väl se om de ringer den här gången också, hahah. Folk blir är så lätt kränkta nu för tiden.. och sen  finns det vissa som försöka styra och kontrollera andra.. "I need my safe space..", I tell them.. Information wants to be free.

Det var fler som tränade på flitigt.
På undervåningen kördes ett HIT pass. Duktiga Oskar höll i passet och motionärerna körde på i ursinnig takt. Outtröttliga?

Den här tjejen som hoppar groddhopp var bland annat väldigt stark i "Trusthers" och körde med mer vikt än de flesta av killarna. Grymt jobbat allesammans!

Sen blev det till åka hem laga mat (fylla på energidepåerna) och sen jobba lite mera innan det blev kväller..

Nu ska jag strax åka och träna crawl idag igen!. :-)
Sharrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar