2016-08-11

Dagarna trillar på..

Semester hemma = skönt. Ger möjlighet att komma ikapp lite. Ge mig själv tid att "figure it out". Fundera och reflektera på vad som sker. Ha tid att utbilda mig själv. Möjlighet att tänka (för en gångs skull)! Annars om dagarna springer jag mest runt i ekorrhjulet som alla andra och tar mig sällan tid att tänka på djupet. Det är nog så viktigt. Ju mer vi tänker, desto bättre val gör vi.
Det är också skönt att komma ikapp med allt som man tycker sig ligga efter med. Kände inte att jag behövde fly bort även om det kan vara skönt med perspektiv på tillvaron som man får genom att resa. Jag förstår längtan av att resa ändå, det gör jag. Ofta får man mycket inspiration genom att se mycket. Men kände inte att jag behövde så mycket inspiration, den finns där ändå! :-)
Fått ganska mycket tid att läsa, se och lyssna på smarta och visfulla människor. "Makes you see everything clearer."
Har fortsatt träna på att simma (träna) Crawl. Det tar sig som mordbrännaren sa.
Varvar med vanlig träning (friytan Björnövägen, övre plan).

Dags för bilbesiktning och den gången testas ett nytt ställe! Bilprovningen har ju blivit delvis privat så vitt jag förstår så nu finns det lite valfrihet (även om det fortfarande är hårt reglerat). Det här var ett mycket trevligt ställe att åka till! Opus bilprovning. Trevlig och kunnig personal! Japp, Toyan gick så klart igenom utan någon anmärkning såsom en välskött simpel bil bör. :-) På "gamla bilprovningen" kunde man ibland få någon auktoritär surkart.
Känns ganska onödigt att behöva besikta varje år men men. Har inte haft en anmärkning på sisådär 15 år eftersom det ligger i mitt intresse att sköta om egenägda bilar, och (efter att blivit klokare) väljer bra bilar.
Ganska dött på stränderna när vädret inte är tipp topp.

Magdödaren hos city.
Björnövägen. Nu finns det tydligen till och med Pet-Fans.. Heheh. Tyckte det var så kul namn. En djurfläkt liksom. Himla bra att folk kan lämna dörren öppen medans de tränar är det i alla fall med det här hundburarna. High five.

All for now, ciao! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar