2016-09-13

Cykeltur i Sthlm..

Det var verkligen vackert väder förra veckan! Efter lönearbetet bestämde jag mig för att göra en utflykt (hade återigen beredskap) och titta på Mälarhöjden (som det pratades om ligga högt på lunchen, mälarutsikt osv) och sen även försöka hitta lite andra fina områden. Lära känna staden lite bättre. När jag tittade på kartan blev jag nyfiken på "Trekanten" till exempel. Tog lite bilder från cykelturen.
Stannar upp på Tranebergsbron för att njuta lite av utsikten. Noterar att det är så få höghus i huvudstaden.
Småbåtshamnen man ser från Tranebergsbron.

Cyklade vidare och hamnade på Kungsholmen. Där fanns en "stadsodling". Tyckte mest det var blomster av olika slag, inget ätbart. :-) 
Irrade vidare och lyckades efter mycket om och men hitta fram till Mälarhöjden. Nu skulle de ses på utsikten!

Solen var på väg ner det var lagom varmt i luften. Tyvärr blev bilderna lite mörka. De blir de om man tar mot solen.
Hittade en väg ner till Mälaren. Trodde mig kunna se Björnholmen och Fågelön. Stod här ett tag samtidigt som jag lyssnade på en intressant podcast.

Cyklade sedan tillbaka och såg den här fina cykelaffären. Tellus Cykel & Motor. En härligt gammal skylt, så som de såg ut när jag växte upp. Finns säkert gedigen kunskap här tänkte jag.
Letade mig ner till sjön "Trekanten". Tyckte det var ett lustigt namn. Det var en fin liten sjö.

Tror det är Liljeholmen som man ser bortanför sjön.
Det fanns en liten strand också. Fortsatte sedan "hemmåt"

Cyklade förbi och fick en skymt av Tantolunden på Södermalm
Tog sedan en annan väg tillbaka, västerbron (tror jag)

Vid Huvudsta stannade jag till och tog ett kort på denna hästträning.

That´s it.
Tar nu lite ledigt från bloggen någon vecka, men har gjort ett gäng med inlägg som kommer automatiskt.
Herrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar