2016-09-29

Packning inför resa en vecka

Helluij!
Det här är vad jag packar för en vecka i sol... Försökte faktiskt packa minimalistisk. Ganska liten resväska

Vad som inte är med i denna uppspaltning är handbagaget (där tas de mer dyra sakerna). Där tas dator och kamerautrustning, bok osv (läs ryggsäck).
Har ju nyss lärt mig rulla kläder, military style. Då måste det också testas
Har ju nyss lärt mig rulla kläder,
military style. Då måste det också testas
Två relativt stora handdukar tas med. Ja men det finns ju på hotellet opponerar någon. De är inte tänkt att använas utanför hotellet. Dessutom är de ofta väl små.
Två relativt stora handdukar tas med. Ja men det finns ju på hotellet opponerar någon. De är inte tänkt att användas utanför hotellet. Dessutom är de ofta väl små.
Toalettartiklar. Behövs inte så mycket.
Toalettartiklar. Behövs inte så mycket. 
Plocka även med lite nödproviant (ett paket musli går alltid hem). Eftersom jag inte visste vart jag skulle hamna (ospecificerad resa). Solbrillor och rakmaskin mm.
Plocka även med lite nödproviant (ett paket musli går alltid hem). Eftersom jag inte visste vart jag skulle hamna (ospecificerad resa). Solbrillor och rakmaskin mm.
Alltid bra att ta med verktyg i form av kniv, 
sax, pincett, tandpetare, skruvmejsel osv.
Arlanda Terminal 5.. Onödigt att släpa  på alltför mycket som inte kommer till användning.
Arlanda Terminal 5.. Onödigt att släpa
på alltför mycket som inte kommer till användning.


Vad jag glömde? Keps / solhatt! En sådan behövdes för inte bränna upp pannan. Så vad göra om man inte vill köpa ytterligare en keps eller hatt? Jo, man gör en "bandana" av en t-shirt!
Bandana för skydd mot solen vid alla promenader. Enligt principen "att tänka"  & "man taver vad man haver". Fungerade ypperligt!
Och slapp därmed köpa en onödig pryl..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar