2018-02-01

Tvånget att finansiera saker man inte vill ha!

Jag gillar den här Aleksandra allt mer.. Hon har skrivit en artikel som jag citerar lite ur..

"Först åläggs vi genom tvång att  finansiera en verksamhet som inte lever upp till sina ledord om opartiskhet och saklighet, sedan ska de få våra skattepengar för att tala om för oss vad som är sant och inte." - Aleksandra Boscanin


Vi är nog många som känner att det blivit dags att stänga ner SVT nu..Dom har blivit utkonkurrerade av bättre sanningsspridare.. Det fungerar inte längre med att slänga sig orden "oberoende" och "opartiskhet" längre, det är vad man gör och står för som som styr. Jag vill i alla fall inte med pga tvång finansiera deras propaganda blandat med lättsam underhållning..

Känslan av att vilja säga upp samhällskontraktet växer sig allt starkare för många. Varför ska vi med tvång tvingas finansiera saker som vi inte alls gillar? Rent av är emot? Saker vi inte tittar på.

Visst jag förstår ju att människor med avsaknad av känsla för vad som är rätt och fel och som lever på vår tvångsfinansiering tycker det är bra men kom igen, det är ju knappast ett tecken på ett civiliserat samhälle.


[EDIT 2018-07-12 ]------------------- Aron Flam förklarar  ---------------

Från
FRANKT: Malin & Sargon gästas av Aron Flam (satiriker)

19:45
Aron Flam: ”Ja, då får vi väl skapa vår egen mediamarknad. Men då tänker inte jag stå ut med att det är obligatoriskt på skattesedeln att betala för statsmedia. Varför ska jag betala för andras människors media, det tänker jag inte göra. Jag betalar ju inte för din Netflix."
Malin: "- Nej" 
Aron: "Nej, som dessutom är billigare än Public Service."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar