2018-02-07

Vattenfolket bortkörda från Bällstaån i Stockholm

Under sommaren 2017 etablerade sig vattenfolket sig vid Bällstaån som ligger i Solna, Stockholm. Nyfiken som jag är märkte jag det ganska omgående och en dag bestämde jag mig för att gå dit och snoka lite. Jag var förbi i slutet av sommaren.
Jag mötte på några individer som stod på land i någon form av inglasad ruta och prata med varandra, kanske var det en rökruta. Dom var lite stissiga i blicken och det fanns även ett litet barn där som ropade på sin mamma. Deras båtar syntes inte så bra på sommaren bakom all grönska längs med ån, men nu på vintern blev dom nog lite för synliga.

De hade byggt upp ett tält och det såg ut som det fanns ett staket och lite annan bråte. Samlat med en segelbåt och någon annan båt utan mast. Frågan var om de lyckats hittat el eller något för jag såg inget rök komma därifrån så man undrar hur dom hade de med värmen.. (dom kanske sofistikerade energianläggningar så man inget märkte)

Nu blev de bortkörda, på grund av skäl att de olagligt bosatt sig där.

Den olagliga bosättningen. Ganska fiffigt med typ partytält och någon form av staket.
Fotot taget på sikt. När jag besökte dem var jag på andra sidan.
Nu i sent januari är det tomt och båtfolket är bortkörda..
.

Vill du läsa mer, läs här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar