2018-12-03

Boktips och läsa på datorn i bilen..

Fick en fråga.
Vad läste jag i somras..

Aldous Huxley - Du sköna nya värld - Science fiction - kul och intressant läsning om någon slags odling av olika människor. Om människor som försöker styra och domdera skeendet. Fick tips av den från en person (HE) så jag ville verkligen läsa den.

Sigmund Freud - Vi vantrivs i kulturen - Ofta omtalad av Tai Lopez, så var tvungen att läsa den. Hittade en hel del bra, men överlag tyckte jag väl sådär om den.

1984 - George Orwell - Bra bok som många läst, påminner mycket om dagens tid där man försöker vränga till saker att kalla en person för "hen" eller liknande. Kalla tvångsfinansiering för frihet, Sanningsministeriet osv.

Neal Stephenson - The Diamond Age - Rekommenderad av Doug Casey, men jag fastnade aldrig. Läste inte färdigt.

Wallace D. Wattles - Vetenskapen om att bli rik - Lättläst och kanske den jag föredrog att läsa före de andra.

If you're not FIRST you're LAST - Grant Cardone - Läste någon annan bok av Grant tidigare som jag gillade (tyvärr glömt vad den heter). Den här var inte lika bra.


Läste i ena bilen, men läste inte färdigt. The art of cross-examination -
Några av böckerna som jag läste i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar