2012-05-02

Exempel på onödigt skit man köpt - kvitto

I slutet av sommaren 2008 fick jag för mig att bjuda på en gammal mobiltelefon på Tradera! Det var en stor klump, en Mobira Talkman 320 gjord för NMT 450 (Nordisk Mobil Telefoni). Slut priset hamnade på 205 kronor. För att åka och hämta telefonen gick det dock åt minst en halv dag (25-30 mil fram och tillbaka). Visst är det trevligt med utflykter, men det går också åt mycket tid att sitta i en bil. Givetvis gick det inte att ringa på telefonen. Tanken var väl god kanske. Tänkte ev. bygga om den till en amatörradio för 70 cm, men som med så många andra planer blir det sällan realiserade.

Vad har hänt sedan 2008?
Nu har jag gjort mig av med denna mobiltelefon, jag fick 20 kronor för den på en radioamatör auktion..

Bara ett litet exempel på slöseri med tid mm. Det hade nog varit bättre att avstå...

Kvitto:
Kvitto på gammal mobira mobiltelefon
Jag skriver mest för att försöka hindra mig själv från att begå samma misstag.. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar