2013-03-05

Bokläsande igen..

Jag håller ju som bekant på att läsa Timothy Ferriss bok: The 4-Hour WorkWeek, och där hittar vi följande texter


//S53
" "Dude, are you turning into the bald fat man in the red BMW convertible?" The prospect was terrifying enough that we always got our asses and priorities back on track immediately. The worst that could happen wasn't crashing and burning, it was accepting terminal boredom as a tolerable status quo. Remember—boredom is the enemy, not some abstract "failure."
 
 Och Igenkänningsfaktorn för mig är stor. Tråkigheten (jodå, jag känner till den). Jobba, sova, jobba sova (och kanske titta på sportextra på helgen). Projektion man kanske har för någon som inte hinner hålla sig i form, som jobbat långa dagar (i hamsterhjulet) för att "åtminstone kunna åka en röd BMW cab på sommaren" på sin lediga semester. Njaeee. Inget liv att eftersträva, jag håller med Tim. Illussionen att med prylar försöka se ut som man har ett bra liv, när verkligheten kanske inte berättar riktigt samma historia..
 
 
OCH Hur många gånger har jag inte läst liknande meningar som denna, men inte agerat? Någon som känner igen sig?
//S60
”Tomorrow becomes never. No matter how small the task, take the first step now!”

 Likaså idag. Jag ligger kvar i soffan och fortsätter läsa. (plus skrev detta inlägg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar