2015-11-15

In & Ut (ackumulerat)

Har inte haft så bra koll på vad som kommit in och ut de sista månaderna, men här är ett ungefär.

Det går ganska trögt med rensningen nu (som ni kanske hajat), vilket tyder på att det inte finns sååååå mycket onödigt skit kvar. YES! Visst finns det fortfarande onödiga prylar kvar, men dessa används dock lite då och då.

För att få lite fart och tvinga mig själv till rensning, så utmanade jag mig själv med att samla ihop tio prylar som skulle ut. Det blir mest mindre prylar såsom ölöppnare och annat junk i lådorna då, men ändå känns det som att det går lite framåt. :-)

IN

Böt några cykeldäck då de gamla var slitna. Köpte även ett nytt lakan och en Ikeabag för tvätten.

Däcken behövde även slang. Köpte Continental då dessa brukar vara bra.

Fler böcker... I kursen som jag läser just nu (elbehörighet) inkom dessa böcker och en pärm.

Även denna bok, Ledningsdimensionering har kommit in under denna period.
Svenska Elektriska Komminsionen, Svensk standard SS 4241404
Varför en finsk flagga kan man undra? Visste ni att korsen på flaggorna egentligen symboliser den kristna tron.. Detta hörde jag denna vecka. Visst de inte tidigare, lustigt.

Innehåll i Svensk standard SS 4241404

Inhandlat lite sängkläder så kan slagga på jobbet när jag har beredskap. Bättre än att åka en massa fram och tillbaka och inte få sömn..
En snikepeaklakan, ja det knoppar, en kudde, ett kuddfodral och en liten svetthandduk att ha när tränar.


---------------------------   ----------------------
Japp.. Det var verkligen dags att ta sig i kragen. Försäljningen på Tradera går minst sagt trögt. (= blir inte av med det ja säljer, wtf?) :)
Rensade ut gamla glasögon i alla fall.

UT

En reptavla. Tanken var att denna skulle underlätta när man knöt repmattor. Alltså man har typ en mall och sen nålar man fast repen så blir det lättare att få ihop någon skapelse. Jupp, har säkert skrivit om detta tidigare, hur fantastiskt mångsidiga rep är. Tycker det är så skönt material i rep och det får mig att tro att jag är på något litet skepp eller nått, tihi..
Här syns en liten repmatta som jag gjort med tavlan som nu är rensad. Repknytning är en grej jag blev sugen på för ett antal år sedan, men sedan lagt ner. Måste fokusera på ett fåtal intressen istället för många.

Utmanade som sagt mig själv med att Rensa 10 prylar och kom upp med dessa. En Linksys Router. Bluetooth sändare, ett par cykeldatorer, några gamla nycklar till garage mm. Dryckesöppnare osv, en tång, en flaska, ett damsugarmunstycke.

Slitna gamla glajor, tappat dem i Mälaren då jag dök i och glömde att jag hade brillor på, alltså legat i dyngan på botten några dagar innan jag lyckades hitta dem igen. :) Folk på stranden undra såklart vad jag höll på med när jag dök och "hadde" mig under typ 3 dagar för att hitta dem. Skam den som ger sig!

Tåliga glasögon som jag hade när jag vindsurfade. Med remmar så de inte ramlar i sjön så lätt när du ramlar i. Fick dem av staten när jag gjorde lumpen.

Mina första glasögon. Lacoste, ja logon med den lilla alligatorn. :)  Slitna, och plasten vid näsan paj. Ganska svaga i styrka jämför med militärbrillorna.
Gul sprayfärg på glasen.

Extra öga, militärbrillorna

Hittade ett sista champagneglas som jag missat rensat tidigare.
Hittade ett sista champagneglas som jag missat rensat tidigare.

.
Nu blire ut och byta till vinterdäck, hua.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar