2016-06-24

Eriksdalslundens koloniträdgårdsförening

Kolla vad jag hittade! Små mysiga stugor i grömlummig miljö, mitt i Stockholm på Södermalm!

Förutom Tantolunden ligger här Eriksdalslundens koloniträdgårdsförening som visade sig innefatta en drös med små kolonistugor tätt sammanpackat i vacker grönskande miljö.

Tänk att få bo så här. Men det får man inte (regleringar igen). I alla fall får man inte skriva sig här, men det finns nog en och annan som struntar i byråkraternas regler och bor här ändå.
På min cykeltur i upptäckarens tecken dök jag förutom Tantolunden kolonistugor även på Eriksdalslundens koloniträdgårdsförening. Jag gillar små hus, så kände jag behövde kolla in dem lite nogrannare. :-)
Det här är det första man ser när man står utan för infoskylten för Eriksdalslunden koloniförening.

Det finns många fina stigar att traska på strax utanför koloniområdet. Luften känns fräsch för att vara Stockholm. Måste vara det gröna som gör det.
Vissa hus såg lite halvslitna ut, antar det är för att det inte råder marknadspris på dessa? Och att de är därför man inte kostar på dem så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar