2017-08-31

Människor som irriterar..

Varning för "road rage" i detta inlägg..

Alltså seriöst, vad är det för fel på en del människor? I början av sommaren när jag på väg hem från lönearbetet stannade jag till utanför Ica Maxi Hälla för att handla lite. Döm om min förvåning när jag kommer tillbaka så har en VW Golf parkerat så nära att jag inte kommer in i bakluckan med varorna..




WTF?!


Sånna här tillfällen drar tyvärr igång det primitiva i mig, amygdalan, reptilhjärnan och allt det där. Jag blir irriterad helt enkelt. Löjligt lack. Jo, jag vet att det är dumt och så vidare och något jag måste jobba på, men ändå.

Kan ju berätta att jag hade sådan lust att skada golfen så ni anar inte.. Ja det rationella hade flyget sin kos.. :-) Jag skadade den dock inte.

Mitt i allt ihop när jag höll på och fota Golfen (tänkte nästan lägga ut på facebook) och vara allmänt "pissed" så hör jag en manlig röst bakom ryggen på mig.

- Hej, är det något problem?

- Ja, är det du som har parkerat så här nära?

- Vadå för någonting? Killen spelar ovetandes, eller rent av var ovetande..

Jag går fram mellan bilarna och pekar att killen har parkerat 3 millimeter från min kära Toyota Starlet..

- Oj, det var nära, hasplar killen ur sig. Jag hade ingen aning.

- Ja för nära, säger jag. Vet du inte vart bilen din slutar?

- Jo, det vet jag, säger killen.

- Varför parkerar du då så nära min bil? Han måste märka att jag är minst sagt irriterad.

Det kunde han ju inte ge något svar på.

- Fattar du att man blir j-vligt irriterad på sånt här! Fortsätter jag. Du var du väldigt nära att köra in i min bil! Du har ju inte en aning om vart din bil slutar om du parkerar så här nära så folk inte kommer in i bakluckan!

Jag känner allt mer att jag har att göra med en IQ fiskmås och det formligen kokar inuti mig. "Håll dig lugn nu intalar jag mig själv". "Gör inget dumt du får ångra nu.."Keep calm"

I alla fall.
Killen ber så hemskt mycket om ursäkt och verkar genuint ledsen över hur han parkerat och det gör väl att den värsta ilskan går ner.. och därmed anser jag saken avslutad och hoppar in i Starleten och drar iväg..

Men det här bara ytterligare ett exempel på att prylar ibland kan skapa problem..  Jag tänker att jag kanske borde göra mig bilfri för att slippa den dåliga stämningen i trafiken, men just nu fungerar det inte..

Vet ni.. det händer ju till och med att folk blir dödade i "Road Rage" scenarion, inget att leka med egentligen..

Var rädd om er därute.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar