2013-01-18

Bästa sättet att spendera en fredagskväll?

Idag tidigare under dagen skrev jag:

"Konvertera bilder, lägg ut till salu"

...På en liten gul Post-It lapp. Jag brukar skriva ”att göra listor” på dessa lappar, så låt oss säga så här: det finns lite gula lappar lite varstans här i lägenheten..
Nåväl, nu sitter jag och konverterar bilder som jag tog för några dagar sen (med digitalkameran). Först konvertera från RAW format till Jpeg, och sen måste jag igen in och webfixa bilderna så dom inte blir så stora. Ja så att dom passar på webben alltså.. Det tar en massa tid helt enkelt. Nu kunde jag i och för sig ha ställt in att jag ville ha en viss storlek i kameran och att dom skulle varit jpeg direkt, men neh så blev det inte.
Ja, det är ganska meningslöst arbete helt enkelt. Så varför jag då detta? för att Sälja prylarna såklart!

Två saker som jag tog kort på är följande.
En elektrisk kylbox (med peltierelement) som inhandlas för en tältsemester. Jag tror vi bara tälta en natt i Askersund. Det är enda gången som den blev använd för den slukar för mycket ström. Man måste ständigt köra bilen för att ladda upp batteriet, speciellt när det var en riktigt bra sommar också, som det var då vid Askersunds camping. Nåväl en kylbox är ju bra att ha (lyxigt rent ut av) men jag vill hellre då skaffa en kylbox som drar mindre ström, en med kompressor.

En Waeco Cool kylbox - använd två dagar och en natt
En Waeco Cool kylbox - använd två sommardagar och en natt.



Vad mer? Joo jag köpte en vakuumtestare i somras. 700 spänn. Tänkte den kunde vara bra att ha i samband med att bilens vakuumslangar verkade läcka och bilen gick inte som den borde. Men den har inte blivit använd en enda gång!! Jag fick ordning på vakuumslangarna utan att jag behövde koppla in denna vakuumpump..
Jaa typ så här ser det ut med mina prylar, använda någon enstaka gång i bästa fall.. Dags att lära sig något kanske? Men å andra sidan är det ju inte gratis att lämna in en bil för felsökning heller så i det perspektivet så var det väl inte så farligt. // det går alltid att rättfärdiga sitt beteende.. åtminstone tror man det //

En vakuumtestare från Biltema
Ytterligare en pryl som det inte finns plats för i mitt framtida liv? En vakuumtestare / bromsluftningsset från Biltema, kostade ca 700 dinaros i inköp. Aldrig använd, bra där!

Jösses vad mycket grejer man köpt på sig i ett sug av köplust. Men nu styr vi (jag) skutan åt ett annat håll!

Tjarrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar