2013-04-16

Göra sig av med tunga saker

I helgen "roade" jag mig med att plocka isär ett tungt linneskåp av ek. Jag kan ju börja med att berätta att det här skåpet var en "pärs" att bära upp till lägenheten när de införskaffades. Trots att vi plockade ur alla lådor och skivor var skåpet verkligen "aptungt" och vi var helt slut när vi väl fått upp skåpet uppför två trappor.

Nu är det så att det egentligen är emot mina principer att skaffa prylar som jag inte kan klara av att flytta själv, men detta skåp blev inhandlat lite av en slump, då det var alldeles för billigt (på en auktion) och det följde med ett supersnygg bord (med en krigare på sidan, som egentligen var målet).

Jaja för att göra en lång historia kort så beslutades i alla fall att jag orkar inte bära ner "skiten" en gång till så det får bli en sansad demolering istället. Tack vare att jag varit så duktig och rensa kunde jag alltså göra mig av med förvaringsskåp för första gången. Bara det är en seger värd att fira!

Nedan lite bilder:


Ekskåp från 1930 som fyllt sin funktion, men nu skulle linnéskåpet bort!
Skåpet innan jag tog fram skruvmejseln och hammaren.. Helt intakt här alltså.


Började med att skruva/bända bort översta skivan och ta ur alla skivor inuti skåpet.
Började med att skruva/bända bort översta skivan och ta ur alla skivor inuti skåpet.

Nu börjar det likna något. Hammaren är som en gåva från himlen. (Symbolik med Tors hammare där..ehh)


Och här lite brädor som nu är "bärbara" och kunde köras iväg till återbruket och förhoppningsvis göra lite nytta för värmekraftverket eller liknande!
Och här lite brädor som nu är "bärbara" och kunde köras iväg till återbruket och förhoppningsvis göra lite nytta för värmekraftverket eller liknande!
 Ja, det var det hela. Herrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar