2013-04-10

Ställa dom tuffa frågorna

Följande skrev jag i mina målformuleringstankar för idag:

------- -------


"Jag har verkligen lätt att fastna i nya intressen och har testat alltför många intressen. Lagt massor med tid på fel saker. Därför försöker jag använda mig av en av mina förebilder inom filosofi, Mr Jim Rohns (som tyvärr lämnat oss 2009 (med stor saknad)) utmärkta frågor, som t ex denna:

Jim Rohn säger följande i sin serie: The Power of Ambition:


“Are all of the disciplines that I am currently engaged in taking me where I want to go? What an important questing of the beginning of the month, at the beginning of the week, at the beginning of the day.” - Jim Rohn
“Am I doing the disciplines that are taking me the direction that I want to go?” - J R


Att ställa dom ”tuffa” frågorna. Frågan som bara säger “plong” I pannbenet och som får åtminstone mig att vakna till. Det är inte ofta jag kan svara ja på den frågan, inte undra på att det är dålig progression."

------ ------



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar