2013-09-15

Är jag kaosberoende?

Häromdagen lyssnade jag på inpirationsföreläsarna Jeffrey Combs och Susan Sly. Bland annat diskuterades olika beroende.

All från alkoholism, sex, shoping, och andra saker "som det blir för mycket av" (obalans är ett annat ord). Att ha ett beroende ses ju ofta som en svaghet, något som "man" har svårt att hålla i schack. Det kan även vara skadligt osv..
Ja, allt det här pladdret har vi ju alla hört till leda, men vad som fick mig att tänka till var frågan:

"Är du beroende av kaos och oordning?" (plotter, för mycket saker som ska hinnas med, allmänt stökigt, saker som distraherar etcetera..)

Hmm.. tjaaa kanske man lider lite av det beroendet. Det är ju den biten som är rätt skön när man åker bort på semestern. Ett enkelt hotellrum, mindre oordning, mindre kaos (kanske?), resten av tiden upplever man massa nya saker..Och nya "äventyr" gillar i alla fall jag (i lagom mängd)!
 All oordning och "kaos" får en ju knappast att fokusera. Det rör snarare till dom små hjärncellerna däruppe.


Dagens fundering bara..  :-) Näh, nu måste jag nog ta och städa lite, hihih.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar