2013-09-02

Auktionen på stereon, hur gick det?

Idag gick auktionen av stapeln hos Effecta. Det här resultatet av prylarna jag lämnat:


Prylarna inköpta för 12 000 kr.. Får se här nu. 250 - fotoavgift (25 kr) - provision på 25 %.. (62,5) --> jag får 162,5 kr. ALLTID NÅGOT :-)


Högtalarnas nypris 10 k.... Får se här nu. 500 - fotoavgift (25 kr) - provision på 25 %.. (125) --> jag får 350 kr
Hmm. det borde innebära att jag får drygt 500 kr totalt, YES! Att prylarna kostat 22 000 en gång i tiden är numera glömt (säger vi).

Själv försökte jag sälja högtalarna för 2500 kr (innan jag lämnade iväg dom). Jag hade flera som var intresserade, men alla bodde typ i Skåne. Jag fick även ett skambud på 1500 kr som jag tackade nej till..

Slutsats. Vill du bara bli av med grejerna är Effecta ett utmärkt alternativ till återbruket. Annars är det såklart mer lönsamt att sälja privat. Hursomhelst är det skönt att bli av med grejorna och jag har lovat mig själv att aldrig skaffa stora högtalare igen!! Stereointresse NO MORE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar