2015-01-31

In & Ut December/Januri

Dags att summera lite rensning kanske. Det har gått segt att rensa i december och januari. Några få prylar bara, men det finns inte så där väldigt mycket lättrensat kvar nu. Börjar helt klart bli tuffare.

In

Detta är det mesta av det som kom in (av bestående faktor) december-januari.



Matlagningskläder, ganska onödigt faktiskt. Så mycket stänker det inte och har sig.
Kockklädsel. Fick från företaget där jag jobbar. Totalt onödig, får se hur länge den får vara kvar.

In med ny router då den gamla inte var stabil. Får krupp när Internet strular!
In med ny router då den gamla inte var stabil. Får krupp när Internet strular!

Någon ljudbok om Stieg Larsson.
Fick denna i present. Jag gillar Stieg Larsson, men det här känns bara som någon som försöker tjäna en hacka på hans namn. Har inte tid att lyssna på den här ändå. Prioriterar annat just nu.
Gummihandskar från Ica Home
Efter att ha diskat mycket i julhelgen så bestämde jag mig åter för att skaffa gummihandskar. Det står ju trots allt på Yes-flaskan att det varnas för "Irriterande". Hade rensat dom gamla tidigare handskarna men men. Dock kan jag EJ rekommendera dessa för man luktar konstigt om händerna efter att haft dessa på sig. (och måste gå och tvätta sig ordentligt för att bli av med lukten, skumt)


Ut


AKG 400, klassiska lurar kända för att låta bra!
AKG 400 sålda på Tradera för 500 kr. Har för mig jag pröjsade uppåt 3 papp.. för ca 15-20 år sedan.

Ytterligare en bild så det ska se mer ut liksom..


 
Strulande router. Åh vad irriterande det är när Internet strular! Beroende jag?! Nähvadå? :)
Ut med den "gamla" routern, den strulade, var inte stabil..


Ett par prylar som jag slog in i paket till julen.

Kryddor håller inte så länge i datum alltså. Dags att rensa.
Räknas väl som mat och borde inte räknas, men men.. Rensade bort gamla kryddor som gått ut i datum. Tyckte ändå jag varit duktig så tog med dom ändå. ;)

Hörselskydd, morfars gamla hederliga!
Morfars gamla hörselskydd hade verkligen gjort sitt! Brukar ha dem vid dammsugning och andra högljudheter. Jag tycker inte om höga ljud. Nu får det bli öronproppar istället. Min favoritpenna tog slut också, så fick slänga den. Har ni tänkt på att vissa pennor skriver man så bra med. Det här var en sådan. Skrev riktigt snyggt med denna faktiskt! :-)

Föreläsningar i video, brända på CD-R skivor och Dvd. Bort!
Efter mycket om och men togs beslutet att dumpa alla dessa MIT föreläsningar (videos). Jag la massvis med tid på att ladda ner gratis föreläsningar från MIT och sen bränna dem på cd/dvd. Men har jag tittat på dem sedan? Nej. Typiskt för en sån som jag med samlarmentalitet. Kommer ju aldrig till användning grejerna. BORT med dem!

Michael Connelly, denna tog jag med från någon semesterresa, typ hotellet. Men har inte läst den. Blir nog inte av heller. Men vet att jag gillat Connelly förr.
En bok och ytterligare någon bränd cd-skiva slängdes.
Diverse oöppnade och öppnade alkoholflaskor rensades också bort. Tog med upp till Sälen. Tog ingen bild för att undvika fresta.. Dags att rensa från sådant som ej blir konsumerat. Jag dricker ju själv aldrig någon alkohol här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar