2015-03-20

Prylar från förr, del 2

Tillbakablick. Denna blogg startade för ett antal år sedan för att i viss mån dokumentera eventuell framgång i rensningar av prylar. Prylar har ju under en lång period inneburit viss fascination i mitt tidigare liv, och kanske man också kan säga drivkraft för att jobba hårt och ha råd till dessa. Jag var väl beroende av köpkickarna antar jag. Var naiv nog att tro att lyckan var beroende av sakerna.
Men en anledning till att jag dokumenterat lite av min utrensning är någon slag egohävdelse för.. Jag vet också att folk inte skulle tro mig om jag inte dokumenterade det. Det brukar ju vara så att man blir dömd utifrån den man ser ut att vara i nuet.

Tänkte visa en tillbakablick från prylar från förr

Tidigare ägd segelbåt, en Crescent kompis, nästan som en Crescent Skipper
och svarta Opeln var en GSI 16 ventiler som var rätt snabb.

Bygger baslåda i svarta Opeln. Hela bagageutrymmet fullt. Ljudintresset var stort på den tiden..Den andra ljusare lådan var till en annan bil,en VW polo jag bara hade ett halvår innan kylvatten kom in i motorn och jag kände mig tvingad att byta bil igen (pendlingsbil). Längst ner är sovstället vid fågelreservatet vid Hagapark, Öland. Någon sover öppet i hängmatta mellan två vanar. Här har jag sovit diverse veckor. Numera är det förbud mot husbilar där.



Två av mina vindsurfingbräder, hade som mest 4 st samtidigt.. Alla bortsålda utom den vita som jag skänkte till någon Power meet amerikanare (bil som ville ha vindsurfingbräda på taket).

Några av vindsurfing resorna Öland, och Egypten, även en bild från en moppesemester på Gotland, då vi var ute 1 vecka och körde moppe till och från Gotland (via färga).



Mer från vindsurfingresorna.  Innovativt att använda en surfingbräda till frukost. Här campandes på med en värlsmästaer i issurfing (stickan). Detta på Öland någonstans.

Brig Gummibåt. Ja varför köpte man denna kan man fråga sig. Det var ingen fast botten, så den blev liksom ihopknycklad och båten gorde aldrig de 15-20 knop jag trodde den skulle.  Blev knappt använd. Köpte en drös med båtmotorer också. 



En ny Tohatsu som knappt blev körd. Sålde iväg ganska billigt.


Nu är alla dessa prylar borta. Det är faktiskt väldigt skönt att slippa dem! Det är på något sätt befriande att inte ha så mycket prylar. Tänk om jag insett det tidigare, men det verkar nästan som att vissa saker måste man själv uppleva för att polletten ska ramla ner..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar