2015-12-19

December månad

Det är december månad och den mörkaste tiden på året. Ska jag vara ärlig så är det inte den period som jag tycker bäst om, nix jag är en sommarmänniska som gillar sol och värme. Den här tiden uppskattar jag mest att vara inne i värmen och därför blir det inte så mycket utomhus denna tid. Förövrigt springer jag runt ekorrhjulet, varv efter varv. Mycket att tänka på, stress och denna månad har inte gett speciellt mycket tid över till filosofiska studier. Tänkte ge er en kort inblick av vad som dominerat denna december månad

Massor med strul på jobbet. Det går i ett. Bränslekranen som förser pannorna med pelletsbränsle har "bråkat" mycket på sistone.

Det är en stor pjäs, och värmeverket är väldigt sårbart då det bara finns en kran som måste fungera för att pannorna ska kunna få sin bränslepellets. Många som engagerade sig för att få den att fungera.

Mycket av tiden har jag suttit på vägarna i mörket. Det gäller att ha något bra att lyssna på, annars känns tiden rätt meningslös. Hur det än är så utsätter man sig för risker på vägarna. Även om de flesta kör väldigt bra så finns det en del kör inge bra alltså.
En grej som är bra är farthållare, så skönt att kunna slappna av i benen och inte behöva sitta och gasa hela tiden. Bostadsmarknaden i staden där jag jobbar känns hopplös, så det får bli pendling före att låna sig upp över öronen även om det inte känns bra för miljön. Vill inte ha den stressen helt enkelt.

Lite kultur hann jag med också, var och lyssnade när min kusin sjöng. Jättefin konsert.

Har också tillbringat några dagar på elbehörighetskursen (förutom allt plugg utanför lönearbetstid). Ett prov satt jag med från 12-19, puh, ledningsdimensionering. Läraren Tommy kommer från Sundsvall och är jättebra så det är positivt!

I all vardaglig stress och brist på läsande av bra böcker får man nöja sig med filmjölkskartonger, hahah. Men det stod något bra på den här. Läs!

Ett julbord på backstugan har vi också hunnit med. Bra mat och hade det trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar