2016-05-11

In och Ut april & maj

In och Ut
Sista tiden får ses som lite av ett bakslag prylmässigt. Det har kommit in lite delar som är rätt skrymmande. Jag skyller på att det varit dåligt med tid för att rensa och försöka sälja.. Finns nog lite böcker som jag egentligen skulle kunna rensa, men böcker är svårt för mig, då de ofta innehåller mycket värdefull kunskap. (Däh e  inga noveller fööösstååååår duue).
En datorn har kommit in, den vann jag i ett "lotteri" på lönearbetet. Utrangerade gammal dator från typ 2007. Anledning att min gamla "hoarder"mentalitet vaknade upp och hittade en anledning att ta in dessa prylar var att HPn kunde användas som musikdator, dessutom strular USB-kontakterna på den här datorn som det här skrivs på. Jag vet, det låter som dåliga ursäkter och det ligger nog lite sanning i det. Kostade mig dock inte en krona. Och kan använda den även som extra lagringsställe för viktiga backuper.

In
Dator (PC)
Datorskärm
Tangentbord
Mus
Kablage
Mikrofonstativ (hittade slängd i soprummet)


Jeans 2 st, svårt att hitta billigare så lika bra att passa på?
199 kr på Ica Maxi (halva priset), sitter ju helt ok?


HP DX2300 (Intel Pentium Dual Core E2160 @ 1.80 Ghz, 3,24 Gb of RAM)
HP DX2300 (Intel Pentium Dual Core E2160 @ 1.80 Ghz, 3,24 Gb of RAM)
Jeans 405 Regular Fit, storlek W32 L32 av märket Grant
Köpte alltså två par av dessa. Rea, lika bra att passa på och behöver lite nya byxor.
Som sagt. Dator tillsammans med skärm, skrivbord och mus.
Jeansen sitter helt ok. 
.
Skaffade en sata-kabel  också och kompletterade datorn med en extra hårddisk som jag hade liggande sen tidigare.
Mickstativ som kan hålla en mikrofon. Justerbar och stabil. Verkade inte vara något dålig kvalité
Sen hittade jag ett mickstativ. Tänkte att det kanske kunde vara på att hålla saker. Kostade inget så why not. Någon annan har betalat och sen kastat. = återanvändning. Mjaa. lite onödigt kanske, I admit.


Ut
- Kommer inte på något.. bara att erkänna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar