2016-05-12

Kollar in husbåtar på cykeltur

Jag älskar ju vatten och har därför turen att lönearbeta nära en vacker å. Vi har alltså utsikt över en vacker vattentäkt (tror det är Mälaren). På andra sidan ån där jag jobbar ligger (för mig) lite intressanta saker. Jag bestämde mig för att utforska området lite närmare då det verkar alldeles för intressant för min nyfikna "själ".

Tog en cykeltur till andra sidan ån, som sagt, kanske för jag en nyfiken person.. :)
En båt som heter "David Carnegie" ligger här. Kan detta vara en avkomma från Dale Carnegie månntro? Har läst en del bra böcker från Carnegie, spännande (yepp, associationerna och fantasin drar iväg).  Carnegie verkar varit inflytelserika. Andrew Carnegie grundade till exempel Carnegie biblioteken. Sägs vara distanserade kusiner som inte kände varandra personligen.
Till höger ligger två husbåtar som undertecknad var nyfiken att kolla in lite närmare. Vi som arbetar på andra sidan har funderat på om det bor någon permanent där.

Visade sig att jag var tvungen att åka in på inhägnat område för att kunna ta mig så här nära. Men vad gör man inte (för er bloggläsare). Naturligtvis blev jag sedan instängd på detta område!  Grindarna var stängda när jag skulle ta mig ut, s-it. Det löste sig sen. I alla fall var det två spännande husbåtar som låg här. Den främsta ser inte riktigt färdigbyggd ut. Den bakom hade solpaneler och såg ut att vara bebodd.
Bredvid husbåtarna stod lite husvagnar och någon husbil. Bor kanske flera människor här.

Den här husbåten syns knappt från andra sidan ån. Den är väl gömd.
Ytterligare en charmig båt som låg lite längre bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar