2017-05-18

Boken Atlas Shrugged av Ayn Rand

Nu är den läst, boken som jag skrev om för ganska länge sedan.. Den blev klar i somras, men har inte blivit av att jag skrivit om det... Vissa avsnitt är såå bra att det är dom som krokar en att fortsätta (och längta) efter nästa insikt och fascineras av innehållet. Ibland är boken lite långrandig, den skulle kunna gjorts aningen kortare. Ibland gör den dömande beskrivningar av vissa (fast jag tycker egentligen de bara är roliga, tips se humorn i dem).

 Tänkandet är så intressant, djupet, storyn. Ayn Rands mästerverk. Jag gjorde ett försök för en sisådär 10-15 år sedan, då blev den inte färdigläst för jag var inte redo, men nu var jag det. Wow vilken bok! Det här en bok som man intellektuellt måste bli redo för (I believe).
"It is an incredible story dealing with a deadbeat society like we have today expecting everything at the expense of someone else."
Disclaimer: Om du är en SJW (Social Justice Warrior) kommer du antagligen inte gilla denna bok.

Om boken Atlas Shrugged



Ytterligare en:



För ett tag sedan skrev jag ett litet bokutdrag från boken som du kan läsa här.

Hasta luego! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar